poniedziałek, 25 listopada 2013

Żeberka

Dziś szybciutko i bez zbędnych otoczek pokażę Wam jak zrobić pyszne żeberka. kluczem do sukcesu jest zakup odpowiednio mięsnych żeberek. Nie mogą to być same kostki obleczone skórą. Musimy wybrać porządny kawał mięsa tak, aby po zrobieniu żeberek było co jeść. Jak je przyrządzić? Oto przepis. Na dwie osoby potrzeba nam będzie ok. 800 g żeberek.

Najpierw mięso myjemy, a następnie kroimy na porcje. ja kroję porcje po 3 kostki każda. Następnie oprószamy je solą, pieprzem i delikatnie majerankiem.


Kolejny krok to oprószenie żeberek mąką. Robimy to z każdej strony.


Na patelni rozgrzewamy olej rzepakowy. Gdy jest już gorący nakładamy żeberka. Olej musi być porządnie nagrzany, żeby naczynka w mięsie od razu się pozamykały. Wtedy cały smak zostanie w mięsie, a nie w sosie.


Kolejny krok to poszatkowanie jednej dużej albo dwóch małych cebul. Dodajemy ją do żeberek i podsmażamy, aby się zeszkliła. Pamiętajcie, żeby co 2-3 minuty odwrócić żeberka, żeby ich nie przypalić!


Teraz całość zalewamy wodą. Lejemy jej tyle, żeby najgrubsze żeberko było w ponad połowie grubości w wodzie. Dodajemy 2 liście laurowe i 4 ziarna ziela angielskiego. Całość dusimy przez ok. 2-3 godziny.


Pierwsza godzina (lub półtorej)  to duszenie pod przykrywką. Potem patelnię odkrywamy żeby sos zdążył się zredukować. Żeberka musimy co kilkanaście minut obracać. 

Gdy już są miękkie gotujemy ziemniaki i robimy surówkę np. z kapusty pekińskiej. Żeberka powinny idealnie odchodzić od kostek. Mięso musi być miękkie! Utłuczone ziemniaki polewamy sosem z żeberek. A przepis na surówkę znajdziecie w innym poście na moim blogu!


Smacznego!

4 komentarze:

  1. Och Andrzejku, miałam na obiad placki ziemniaczane a Ty pokazujesz żeberka?
    Och jakbym zjadła takich pyszności...Ziemniaki utuczone? jadłam je bardzo dawno temu.
    Muszę coś zjeść. Ssie mnie w żołądku.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he, u nas ziemniaki się tłucze :) Taka nasza gwara ;) A żeberka... mmmm. Pychotka. Pozdrowienia.

      Usuń
  2. no ja mam to samo co Lusia, zrobiłam się głodna po obejrzeniu zdjęć, swoja drogą nigdy nie robiłam żeberek z patelni, zawsze z piekarnika, czas najwyższy spróbować :) na pewno z twojego przepisu
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Dzięki za miły komentarz! Żeberka były bardzo soczyste i aromatyczne, no i do nich świetnie pasują ziemniaki z koperkiem i surówka z kapusty pekińskiej z czosnkiem, solą, pieprzem i śmietaną lub jogurtem naturalnym. Smacznego :) Pozdrowienia!

      Usuń