środa, 1 lutego 2017

Deser z mascarpone i truskawek

W Nowym Roku postanowiłem trochę schudnąć. Od wielu tygodni regularnie chodzę na basen. W mojej szafce ze słodyczami jest teraz więcej różnych orzechów i pestek czy suszonych owoców niż czekolady. Cukierki odstawiłem, no może poza miętusami, które są w samochodzie. Unikam ciast i tortów. Ale czasami nachodzi mnie ochota na coś słodkiego i pysznego. I taki właśnie deser chciałem dziś Wam zaprezentować. Bita śmietana z serkiem mascarpone i truskawkami. 

Składniki na 3 porcje:

- ok. 300 ml śmietanki 36%,
- ok. 250 g serka mascarpone,
- 1 płaska łyżka stołowa cukru,
- ok. 500 g truskawek,
- 2 paczki herbatników maślanych,
- sok z 1/2 cytryny.

Zimą najlepsze będą truskawki mrożone. One zachowały smak przełomu wiosny i lata. Te niby świeże, które dostępne są teraz w marketach nie mają prawie smaku. No ale co kto lubi. W każdym razie ja użyłem mrożonych.

Najpierw musimy je rozmrozić, a potem rozgnieść widelcem. Polewamy je sokiem z połówki cytryny. Doda im cierpkości i zachowa kolor owoców.


Schłodzoną śmietanę ubijamy, dodajemy cukier. Następnie po trochu dodajemy serek mascarpone cały czas delikatnie ubijając masę. 


Herbatniki przekładamy porcjami do plastikowych torebek śniadaniowych. Następnie kruszymy je i przesypujemy do miseczek. Dzięki użyciu torebek unikniemy niepotrzebnego bałaganu. Wyobrażacie sobie gdzie leciałyby kawałki herbatników gdybyście np. rozgniatali je wałkiem na desce?


Na herbatniki nakładamy masę z serka i bitej śmietany. Część masy zostawiamy do przystrojenia deseru. Teraz do miseczek trafiają rozgniecione truskawki.


Całość przyozdabiamy jeszcze masą z mascarpone.


Deser jest pyszny!

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Taki deser to prawdziwa pyszność. Wiem bo robimy podobny.
    Też odstawiliśmy słodycze. Nie jemy tortów ani ciast z masami.
    Kupowałam kukułki albo toffi miałam na biurku i podjadałam. Koniec z cukierkami. Nie mogę jeść nawet najlepszych herbatników. Dodają tłuszcze utwardzone a po nich mam zgagę. Mamy sporo dobrych, soczystych jabłek i robimy sobie codziennie soki. Dodajemy marchew i pomarańcze. Robimy deser tylko z serkiem i truskawkami.
    Jest pyszny.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę schudnąć, chociaż z 5 kilo. Niestety moja waga wciąż pokazuje 9 z przodu. Na szczęście są to wciąż tylko dwie cyfry :-) Soki też czasami robimy. marchewka jest pyszna. Z jabłkiem jeszcze lepsza. Ostatnio kupuję w jednej z sieci pomarańcze sycylijskie. Są przepyszne! No i codziennie na czczo woda imbirowa własnej roboty z miodem i kapką octu jabłkowego :-) Ale jak widzisz słodycze też mnie kuszą. Wiem, wiem, Wy bez śmietany :-) Ale i tak na pewno deserek jest pyszny! Ale się rozpisałem. Pozdrowienia Lusiu!

      Usuń