piątek, 22 lipca 2016

Zupa kokosowa z krewetkami

Niecałe dwa lata temu podawałem Wam przepis na moją wersję tajskiej zupy kokosowej z kurczakiem. Dziś nadszedł czas na temat kolejnej wariacji z mlekiem kokosowym. Tym razem będzie to troszkę inna wersja zupy, podawana z makaronem tajskim, krewetkami i kiełkami. Ja co prawda użyłem krewetek koktajlowych, ale można też dodać krewetki tygrysie. Zrobicie niemi większe wrażenie!

Do przygotowania zupy potrzebować będziemy:

- ok. 500 ml rosołu,
- 2 puszki mleka kokosowego,
- ostrą papryczkę chili,
- 2 ząbki czosnku,
- kawałek imbiru, 
- 1 łyżeczka kminu rzymskiego,
- otarta suszona kurkuma (1 łyżeczka),
- trawa cytrynowa świeża lub suszona (1 łyżeczka),
- ostrą paprykę w proszku, pieprz i sól (do smaku),
- 250 g krewetek, 
- odrobina sosu rybnego ale sojowy też może być, 
- sok z 1 limetki,
- kiełki brokuła lub fasoli mung.

Do rosołu dodajemy całe mleko kokosowe.



Następnie drobno szatkujemy papryczkę i imbir. Pomoże nam w tym bardzo ostry nóż Fiskars.



W moździerzu rozbijamy łyżeczkę do herbaty kminu rzymskiego.


Rozdrobniony imbir, chilli oraz wszystkie przyprawy wraz z sokiem z limetki dodajemy do zupy. Przez praskę przeciskamy czosnek i również dodajemy go do wywaru. Mieszając podgrzewamy zupę. W międzyczasie zagotowujemy makaron i przekładamy go po odlaniu na talerze. Do zupy w tym czasie wsypujemy umyte krewetki. Nie muszą się długo gotować.


Zupę z krewetkami przelewamy na talerze z makaronem. Całość dekorujemy kiełkami brokuła lub fasoli mung. Zupa była tak smaczna, że na początku zapomniałem zrobić jej zdjęcie. Dopiero po kilku łyżkach przypomniało mi się, że powinienem ją sfotografować.


Smacznego!

4 komentarze:

  1. Wow ale elegancka zupa. I chociaż uwielbiam zupy to nie skuszę się na rybną, krewetkową...
    Robię zupę kokosową ale z filetem z kurczaka. Jest bardzo dobra.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he, też na ogół robię z piersią kurczaka. Ale tym razem spróbowałem troszkę inaczej. Też była pyszna, ale z kurczakiem jest troszkę lepsza :-) Serdeczności Lusiu!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mniam, szczególnie teraz, jesienią, zupka na pewno fajnie Cię rozgrzeje. Jest pyszna, smacznego :-)

      Usuń