sobota, 2 maja 2015

Sałatka z Pecorino Romano

W ostatni poniedziałek wróciłem z Rzymu. Spędziłem tam 8 dni zwiedzając, jedząc i pijąc lokalne specjały. Oczywiście nie zapomniałem o serach. Kilka z nich przywiozłem do domu. Między innymi Pecorino Romano. Więcej miejsca poświęcę temu przysmakowi w cyklu, w którym będę opisywał różne smakowite sery z Polski i Europy. Dziś zapraszam na króciutki post, w którym zaprezentuję sałatkę z tym wspaniałym, chociaż dosyć słonym włoskim serem.

Sałatka zrobiona jest na bazie sałaty lodowej i pomidorków koktajlowych, przywiezionych z Rzymu. Może to zabrzmi śmiesznie, ale mają one zupełnie inny smak niż te, dostępne na polskich targowiskach, w sklepach czy marketach. Każde kupione w Rzymie pomidory smakowały tak, jakby były zerwane wprost z krzaka. Coś wspaniałego. U nas takie pomidory dostępne są jedynie w szczycie sezonu i to tylko na targowiskach, gdzie sprzedają je lokalni dostawcy. W naszych szklarniach takie pomidory raczej nie urosną.


Do sałatki dodajemy ogórki po meksykańsku (przepis znajdziecie TUTAJ), oliwki, prażone bez tłuszczu pestki dyni oraz papryczkę Jalapeno. Oprószamy całość świeżo mielonym pieprzem, polewany oliwą z oliwek i sosem (nie octem) balsamicznym. Na wierzch ścieramy Pecorino!

Pychotka! Smacznego :)

9 komentarzy:

  1. We Włoszech pomidory na sałatkę są zielono - czerwone. Te czysto czerwone używa się do sosów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem :) Ale sałatkę robiłem w domu w Polsce! I użyłem pomidorków koktajlowych :)

      Usuń
  2. Masz rację. Włoskie pomidory smakują inaczej. Są pyszne.
    Zawsze z wojaży przywożę sery.
    Jak pewnie pamiętasz nie jem Pecorino.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Lusiu, pamiętam :) Uwielbiam wszelkiej maści sery! Nigdy nie może ich zabraknąć w lodówce :) Pozdrowienia! Miłego tygodnia!

      Usuń
  3. poperam zdanie Beatki ale i tak fajnie że cię pozn ałam - dawbo już tam nie byłam a mam zamiar wrócić - dziękuję z rodziną za twe proste sprawdzone przepisy Andre - serdeczności ślemy - Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... malo być popieram... - przepraszam za błędy mej klawiatutury ora bardzo szybkiego biegania paluchów po klawiaturze .... ;):):)

      Usuń
    2. Tak, tak! Ja wiem, że sałatki robi się z zielonych pomidorów :) Tak jak sos bolognese podaje się bez mięsa! Chyba tylko w Polsce spaghetti bolognese jest z mięsem ;) Ale miałem w domu koktajlowe i dlatego tak "sprofanowałem" sałatkę ;) I tak była pyszna! Pozdrowienia Marii!

      Usuń