wtorek, 11 czerwca 2013

Młoda kapusta na maśle z koperkiem

Koniec wiosny to prawdziwa inwazja czegoś co bardzo lubię, a mianowicie młodych warzyw. Są już rzodkiewki, pierwsze pomidory, co prawda szklarniowe ale zawsze nasze. Pojawiła się też kapusta. Dlatego dziś przedstawiam przepis na młodą kapustę na maśle z koperkiem. Co nam będzie potrzebne? oto składniki:

- 1 duża młoda kapusta,
- 2 średnie cebule,
- 200 g masła,
- 2 pęczki koperku,
- sól i pieprz do smaku.

Najpierw szatkujemy kapustę.


Poszatkowaną kapustkę przekładamy do garnka, zalewamy niewielką ilością wody i zaczynamy gotowanie. Wody powinno być troszkę na dnie garnka, żeby kapusta się nie przypaliła. Pamiętajmy jednak, że w trakcie obróbki termicznej kapusta puszcza soki. Ja dałem za dużo wody i potem musiałem odlewać.


Kiedy kapusta się już gotuje podsmażamy poszatkowane cebule na maśle.


OPCJA DODATKOWA: Jeżeli macie w lodówce nadmiar dobrej szynki, a ja miałem, to możecie ją pokroić, podsmażyć i dodać do kapusty. Ale nie jest to konieczne.


Cebulę i mięso (opcjonalnie) dodajemy do kapusty i wszystko razem gotujemy do czasu, aż kapusta będzie miękka.


Pod koniec gotowania dodajemy posiekany koperek. Solimy i oprószamy naszą kapustę świeżo mielonym pieprzem. Podajemy z mięsiwem i ziemniakami.


Przepis na karkówkę, którą przygotowałem do kapusty znajdziecie na blogu już jutro.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Witaj Andrzeju!
    Przygotowałeś smakowitości. Uwielbiam młodą kapustę. Często się zastanawiam czy jest ktoś co nie lubi takiej kapusty?
    Domyślam się, że karkówka jest z ziołami...
    Och dolatuje do mnie zapach twoich pyszności.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łucjo! Dziękuję za komentarz. Karkówka jest oczywiście w ziołach :) Jutro będzie przepis. Dziś uchylę tylko rąbka tajemnicy ;) i powiem Ci, że cała noc leżała w marynacie. Wyszła mięciuteńka i soczysta, aż rozpływała się w ustach. Do tego młode ziemniaczki wymieszane z masełkiem i koperkiem. Trochę kaloryczne ale przepyszne. Mniam :) Pozdrowienia!

      Usuń