wtorek, 4 sierpnia 2015

Dżem z czerwonych porzeczek i truskawek

Lato na całego! Wysokie temperatury, słońce, pyszne warzywa i owoce. To skłania nas do robienia różnego rodzaju przetworów. W tym roku robię mniej dżemów niż zazwyczaj, a to dlatego, że mam jeszcze troszkę ubiegłorocznych zapasów. Postanowiłem też trochę poeksperymentować. Dziś zapraszam na przepis na dżem z truskawek i czerwonej porzeczki. W mojej spiżarni pojawił się kilkanaście dni temu. Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie spróbował dżemiku. I już dziś wiem, że na stałe zagości on na moim stole. Truskawki jeszcze są dostępne na rynku, z czerwonymi porzeczkami może być ju niestety gorzej.

Do zrobienia dżemu będziemy potrzebować:

- 2 kg truskawek,
- 2 kg czerwonych porzeczek,
- 1 kg cukru,
- proszek żelujący (ilość zależy od producenta). 

Truskawki myjemy, obieramy i kroimy na kawałki. Porzeczki podobnie, ale ich już nie kroimy! Moim celem było aby truskawki się rozgotowały, a owoce porzeczki pozostały w większości całe.


Owoce zasypujemy proszkiem żelującym, podgrzewamy a następnie zasypujemy cukrem i zagotowujemy. Pamiętajcie, że należy je mieszać aby się nie przypaliły!


Gotujemy dżem przez ok. 2 minuty od czasu gdy rozpocznie się wrzenie.


Gorący dżem przekładamy do słoików. Słoiczki po zakręceniu ustawiamy na ok. godzinę do góry dnem. Po tym czasie możemy je juz ustawić normalnie :) 


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Połączenie truskawek i porzeczek? Przypuszczam, że wyszły pyszności.
    W ubiegłym tygodniu robiłam dżem i galaretkę z porzeczek. W tym roku wyjątkowo obrodziły.
    Wczoraj na obiad robiłam naleśniki. Podałam do nich dżem i galaretkę.
    Bardzo nam smakowało.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniam, uwielbiam naleśniki z dżemem :) Pozdrowienia Lusiu!

      Usuń