sobota, 18 lipca 2015

Dżem z agrestu i truskawek

Kilka dni temu pozbierałem agrest z krzaczka rosnącego w ogrodzie mojej mamy. Jak co roku z agrestu zrobiłem dżem. W tym roku jednak jest on troszkę inny bo do agrestu dodałem truskawki. To już końcówka sezonu na te owoce, ale jeszcze można je kupić!


Użyłem ok. 4 kg agrestu oraz 1 kg truskawek.  Owoce należy umyć, agrest oskubać, a truskawki po umyciu i osuszeniu pokroić na ćwiartki lub na plastry. Tak przygotowane owoce zasypujemy ok. 1,5 kg cukru. Dodałem tez proszek żelujący (2 torebki).


Owoce mieszamy z cukrem i zagotowujemy co jakiś czas mieszając. Musimy uważać żeby ich nie przypalić. 


Od momentu zagotowanie smażymy je jeszcze 2 minuty i wyłączamy gaz. Następnie mieszamy aż do momentu kiedy zniknie piana na owocach. 


Tak przygotowany dżem przelewamy do słoiczków, które na ok. godzinę ustawiamy do góry dnem. Po tym czasie możemy je odwrócić. 


Dżem gotowy!

Smacznego!

4 komentarze:

  1. wczoraj robiłam z agrestu i poziomek - pychaaaa - serdeczności ślę - marii

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam robić dżemy, konfitury ale w tym roku nie zrobiłam ani jednego słoiczka.
    Mamy spore zapasy z ubiegłego roku. Chociaż w tym roku będzie mnóstwo mirabelek i chociaż część muszę przerobić na dżemy. Kompotów nie pijemy.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam podobnie, w tym roku nie będę robił zbyt wielu dżemów bo mam jeszcze ubiegłoroczne zapasy. Na pewno zrobię sporo ogórków kiszonych i ogórków po meksykańsku! No i soki: z wiśni, czarnej porzeczki, malin, aronii... Bo one też idą jak woda :) Pozdrowienia Lusiu! Miłego tygodnia!

      Usuń