wtorek, 27 maja 2014

Serek ze szczypiorkiem i rzodkiewką

Biały ser jest nieodłącznym towarzyszem moich śniadań. Czy to na kanapce czy tez na talerzu, czy na słono czy na słodko. Praktycznie codziennie jem chociaż trochę sera białego. Przygotowuję go na różne sposoby. Teraz, gdy mamy świeże warzywa najbardziej smakuje mi serek ze szczypiorkiem i rzodkiewką. Serek kupuję w sklepie, za to rzodkiewkę i szczypiorek rosną w ogrodzie moich rodziców. Może rzodkiewki nie są zbyt piękne i kształtne, za to ich smak znacząco przewyższa smak warzyw z targu czy ze sklepu. 

Oto przepis na pyszny i świeży serek ze szczypiorkiem i rzodkiewką.

Biały ser (najlepiej półtłusty) przekładamy do miseczki i rozdrabniamy widelcem, możemy dodać troszkę mleka lub śmietany żeby jego konsystencja była rzadsza. 

Szczypiorek kroimy na drobne kawałki i dodajemy do sera. Ser oprószamy świeżo mielonym pieprzem.


Rzodkiewki kroimy na pół, potem jeszcze raz na pół, a następnie je szatkujemy!


Pokrojoną rzodkiewkę dodajemy do sera i szczypioru. Wszystko razem dokładnie mieszamy. na koniec doprawiamy solą do smaku.


Serek gotowy! Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Andre ten smakołyk od dzięciństwa wcinam - pychoty - buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj moja droga Marii! Ja też :) Ale może ktoś tego nie zna ;) Czasami lubię dodać też dymkę i troszkę czosnku:) Ale z czosnkiem to już wersja na wieczór a nie na śniadanie ;) Buziaki i pozdrowienia dla mojej przesympatycznej i zdolnej koleżanki!

      Usuń
  2. O! Jak miło! Takie śniadanko to ja mniam, mniam! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię tak samo i bardzo lubię taki serek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Często jem sniadanie z tak przygotowanym twarozkiem,pozdrowienia!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba te świeże nowalijki powodują, że na wiosnę jest większa ochota na takie twarożkowe wariacje. Bo o innej porze roku jakoś mniej się jada takie rzeczy. Ale puki co wiosno trwaj!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, oby jak najdłużej były świeże i smaczne warzywka :) Pozdrowienia!

      Usuń
  6. Dzisiejsze śniadanie serek z rzodkiewką i szczypiorkiem było pysznością nad pysznościami.
    Bardzo mi brakowało w Czechach takiego jedzenia. Nasz hotel był w pobliżu Billi ale nie było szczypiorku ani rzodkiewek. Nasz serek jest pyszny, tamtejszy mniej...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Szczerze mówiąc nasz polski półtłusty tzw. cottage cheese nie ma sobie równych! Pozdrowienia! PS. Byłem w Pradze w kwietniu i zaskoczyła mnie kiepska jakość towarów w Billach :(

      Usuń