poniedziałek, 6 stycznia 2014

Surówka z kiszonej kapusty 3

Witajcie! Długo mnie tu nie było. Na Święta nie przygotowywałem nic innego niż rok temu. Dlatego też nie pisałem postów o tych samych potrawach. Poza tym znajomi i rodzina przygotowali większość innych potraw świątecznych, więc o tym też nie pisałem. Teraz pora nadrobić zaległości.

Dziś pokażę Wam przepis na surówkę z kiszonej kapusty. To już trzecia jej wersja, troszkę inna od poprzednich.

Pamiętajcie żeby kupować kapustę kiszoną tylko w dobrych warzywniakach. Ta z marketów jest po pierwsze kwaszona, a nie kiszona. Kwaszą ją octem bo tak jest szybciej i taniej.  A po drugie jest wstrętna w smaku!

Do zrobienia surówki będziemy potrzebować:

- 400 g dobrej, kiszonej (nie kwaszonej) kapusty,
- 1 marchew,
- 1 jabłko,
- 1 średniej wielkości cebulę,
- pieprz i sól do smaku oraz olej rzepakowy lub z pestek winogron.

Marchew, jabło i cebulę obieramy.


Kapustę szatkujemy, ucieramy na tarce jabłko. Ono musi być utarte pierwsze żeby nie zrobiło się ciemne. Kwas z kiszonej kapusty wpływa na jabłko podobnie jak cytryna. Dzięki niemu nie ciemnieje. Jabłko porządnie mieszamy z kapustką.


Teraz ucieramy marchew.


Teraz drobniutko szatkujemy cebulę. Dodajemy ją do surówki.


Teraz wszystko razem dokładnie mieszamy, doprawiamy świeżo mielonym pieprzem, jeśli trzeba to również solą. Dodajemy troszkę oleju (rzepakowego lub z pestek winogron) i surówka gotowa.


Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Witam Andrzeju, uwielbiam taka surówkę, robię ja bardzo często...ale muszę sprawdzić te inne wersje...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, inne wersje są takie: jedna bez jabłka, a druga tylko z marchewką :) Pozdrowienia, miłego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Andre taką surówke to już jadam od kilkudziesięciu lat pychota ale dobrze że taki post puszczasz fla nowicjuszy jak znalazł buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja też ją jadam od lat :) Ale mam nadzieję, że komuś przepis się przyda :) Pozdrowienia!

      Usuń
  4. W ostatnim czasie zapomniałam o surówce z kapusty kiszonej. Mam świetną, sprawdzoną bo swoją...Na ten tydzień mam już zaplanowane obiady ale nie mam surówek. Teraz wiem, że ją przygotuję. Faktycznie jest przepyszna.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Surówka jest pyszna i zdrowa! Smacznego Lusiu! Pozdrowienia!

      Usuń
  5. właśnie się zastanawiałam jak ma dzisiaj suróweczka do żeberek :)
    myślę że będzie akurat
    dzięki za podpowiedź:) aż mi ślinka cieknie
    Pozdrawiam bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Surówka z kapusty kiszonej do żeberek będzie na pewno pasować :) Może ewentualnie z kapusty pekińskiej? Przepis znajdziesz tutaj: http://gotujacyfacet.blogspot.com/2013/02/surowka-z-kapusty-pekinskiej.html Pozdrowienia! Smacznego :)

      Usuń
  6. Polecam dodanie startego czerwonego buraczka - surowego. Całkowicie inna surówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Tak, na pewno jest pyszna! Koniecznie muszę tak spróbować i dodać buraczka. Pozdrowienia!

      Usuń