sobota, 25 stycznia 2014

Sałatka obiadowa 2

W listopadzie 2012 roku pisałem już o sałatce obiadowej, która jest bardzo prosta i szybka w wykonaniu. Dziś podam Wam troszkę zmodyfikowany przepis. Do tego troszkę bardziej kaloryczny bo jest zimno jak nie wiem co i trzeba dostarczać organizmowi większa ilość kalorii. Do tego wg mnie jest troszkę smaczniejsza. A to z uwagi na zmodyfikowanie składników oraz dodanie majonezu! Oto przepis!

Najpierw obieramy jedną cebulę i kroimy ją w talarki, ale podzielone na 3.


Teraz jednego pomidora kroimy na średniej wielkości kostki.


Następnie 3 niewielkie ogórki kiszone kroimy w plastry. Najpierw wziąłem 2, ale potem stwierdziłem, ze to za mało!


Czas teraz na nowy składnik! jednego ogórka zielonego obieramy ze skóry, kroimy w plastry, które następnie kroimy na 4 części. Te najmniejsze możemy przekroić jedynie na pół.


Wszystkie składniki mieszamy w misce i oprószamy świeżo mielonym pieprzem.,


Teraz dodajemy 1 łyżkę do zupy śmietany 12% lub 18% oraz 1 łyżkę do zupy majonezu. Wszystko razem dokładnie mieszamy i mamy gotową sałatkę.


Naszej sałatki nie trzeba solić. Wystarczy sól zawarta w ogórkach kiszonych i majonezie!

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam taką sałatkę. Bardzo często ją robię. Aby złamać kwas z ogórków dodaję żurawinę i ziarenka granatu.
    Jak pewnie pamiętasz nie dodaję do niej śmietany.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Tak, o śmietanie pamiętam :) Muszę spróbować z żurawiną i granatem :) Pozdrowienia! Miłej niedzieli!

      Usuń
  2. przepis na sałatkę na pewno się przyda, nigdy jakos nie dawałam ogórka świeżego i kiszonego razem spróbuję,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Oba rodzaje ogórków całkiem fajnie się komponują. Polecam, koniecznie spróbuj! Miłej niedzieli! Pozdrowienia!

      Usuń
  3. Witaj Andre lubię takie zestawienia ale zawsze robiłam ze śmietaną no cóż pora spróbować z majonezem bo takiej nie jadłam a zapewne jest dobra no i co wysokokaloryczna? ale co tam buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marii! Spróbuj koniecznie dodać trochę majonezu np. Kieleckiego. Doskonale podkreśli smak :) Pozdrowienia. Miłej niedzieli!

      Usuń