wtorek, 10 grudnia 2013

Zapiekanki

Mam czasami ochotę na coś może niezbyt zdrowego ale za to niebywale smacznego. Po weekendzie został mi kawałek bułki paryskiej. Postanowiłem ją wykorzystać i po powrocie z Centrum naszej Stolicy zrobiłem pyszne zapiekanki.

Najpierw kroimy bułkę na niezbyt cienkie, ale też nie za grube kromki. Smarujemy je masłem (prawdziwym z zawartością tłuszczu min. 82%).


Bułkę przenosimy na blachę. Na posmarowane kromki układamy wędliny i smarujemy je musztardą. Dzięki temu zapiekanki będą ostrzejsze.


Szatkujemy małą cebulę i kroimy w plasterki ogórka konserwowego lub kiszonego. układamy je na wierchu naszych zapiekanek. Całość delikatnie posypujemy curry.


Na wierzch układamy ser żółty i posypujemy go otartym suszonym oregano. 


Zapiekanki wkładamy do nagrzanego do ok. 170 stopni C i pieczemy przez ok. 10-15 minut. Następnie przekładamy je na talerz, smarujemy ketchupem i majonezem i szybko zjadamy.

UWAGA! To porcja dla jednej osoby!


Smacznego!

3 komentarze:

  1. Dzień dobry
    Niestety nie znalazłam na stronie adresu e-mail.
    Chciałabym przedstawić informacje na temat możliwości współpracy.
    Uprzejmie proszę o kontakt na: kontakt@blog-media.pl zaznaczając w treści wiadomości adres bloga.
    pozdrawiam serdecznie
    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Andrzeju!
    Wpadłam na zapiekanki. Raczej ich nie robię. Dlaczego? wtedy nie znam umiaru w jedzeniu. Myślę, że zjadłabym męska porcję. Przyznaję, uwielbiam je...
    Życzę Ci miłego weekendu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też raczej ich nie robię bo 6 sporych sztuk pochłaniam w kilka minut i oczywiście mam wtedy dopiero ochotę na więcej :) Staram się unikać takiego "śmieciowego" jedzenia, ale czasami nie wytrzymuję i ... No właśnie. I dzięki temu ważę 100 kg :) Ale co tam, raz się żyje. Pozdrowienia! Miłego weekendu!

      Usuń