sobota, 7 grudnia 2013

Rogaliki z nadzieniem z pasztetu

Ostatnio były babeczki, a dziś podam Wam kolejny przepis na szybką w przygotowaniu i jednocześnie pyszną przystawkę. Do jej przygotowania wykorzystałem jednak zakupione w sklepie ciasto francuskie. Tak było szybciej. Do nadzienia użyłem pasztetu, który za kilka przysłowiowych chwil mógłby dokonać swego żywota w lodówce. Przekąska jest prosta w przygotowaniu i nawet początkujący mistrz kuchni spokojnie sobie z nim poradzi. Oto przepis!

Najpierw w miseczce rozdrabniamy pasztet. Dodajemy do niego sos np. słodki chilli albo pikantny, zależy co kto lubi. Ja dodaję też odrobinę mleka, żeby konsystencja nadzienia była gładsza.


Wszystkie składniki porządnie mieszamy. Można to zrobić widelcem, albo po prostu dłonią :)


Płat ciasta francuskiego (chłodzonego ale nie mrożonego) rozkładamy na desce. Kroimy go wzdłuż na pół, a następnie w szerz na 4 równe części. W ten sposób z jednego standardowych rozmiarów płata ciasta otrzymujemy 8 kawałków na rogaliki.

Nadzienie wykładamy na pokrojone ciasto. Zwijamy kawałki ciasta w dowolny sposób. Można w kopertę. Ja jednak wolę zrolować ciasto. Po zlepieniu końców otrzymuję całkiem kształtne rogaliki. 

W kubku lub szklance roztrzepujemy jedno niewielkie jajko i smarujemy nim rogaliki. Ja smaruję je dwukrotnie. Najpierw raz, a po ok. 3 minutach drugi raz. Tak posmarowane rogaliki układamy na blachę uprzednio wyłożoną papierem do pieczenia. Nagrzewamy piekarnik do ok. 180 stopni C i wkładamy do niego blachę z rogalikami.


Rogaliki pieczemy ok. 12-15 minut. Gdy już są brązowe wyjmujemy je z piekarnika i studzimy. 


Do takich pychotek możecie podać w kubkach do picia barszczyk czerwony (przepis tutaj: http://gotujacyfacet.blogspot.com/2013/11/barszcz-czerwony.html) przygotowany na zakwasie własnej roboty, na który przepis znajdziecie tutaj: http://gotujacyfacet.blogspot.com/2013/10/zakwas-na-barszcz-czerwony.html

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Jesteś niesamowity pokaże mojemu M.twojemu imiennikowi a niech mi upiecze go on kocha pichcić dzięki za przepis buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, dziękuję bardzo! No i życzę smacznego. Gorąco polecam przepis na zakwas na barszcz czerwony, wychodzi naprawdę pyszny! Pozdrowienia, miłej niedzieli.

      Usuń
  2. Wczoraj wieczorem czytałam Twój post...
    Na widok Twoich pyszności, od razu pobiegłam do spiżarni zrobić sobie kanapkę...
    Powiem Ci, że to świetny pomysł z tymi pasztetowymi rogalikami?
    Najbliższy tydzień będę miała bardzo zajęty a takie danie można zrobić bardzo szybko.
    Dziękuję za cudowny pomysł...
    Życzę Ci miłej niedzieli.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lusiu! Rogaliki są faktycznie bardzo proste w przygotowaniu, a i czasu niewiele zajmują, raptem ok. 10 minut plus czas pieczenia :) Miłej niedzieli... i smacznego :)

      Usuń