poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Serek z rzodkiewką

Wciąż trwa sezon na świeże warzywa i owoce. Należy ich jeść jak najwięcej bo to bogate źródła witamin i minerałów. A jadać je można pod różnymi postaciami. Dlatego dziś przedstawię Wam przepis na pyszny i zdrowy serek z rzodkiewką.

Potrzebne nam będą:

- 200 g sera białego (najlepiej chudego),
- ok. 80 g jogurtu naturalnego,
- 3 spore rzodkiewki,
- sól i pieprz do smaku,
- ewentualnie olej lniany (1 płaska łyżka stołowa).


Serek rozdrabniamy w miseczce, dodajemy jogurt oraz świeżo mielony pieprz. Wszystko razem dokładnie mieszamy.

Rzodkiewkę myjemy, obcinamy końcówki, kroimy najpierw na pół, potem na poprzeczne paski, a następnie w kostkę.


Dodajemy rzodkiewkę do sera, porządnie mieszamy i dosalamy do smaku. Serek będzie zdrowszy jeśli dodamy do niego płaską łyżkę stołową oleju lnianego.


To bardzo prosty przepis i szybki w wykonaniu. Całość nie zajmuje więcej niż 5 minut. A serek jest smaczny, pożywny i zdrowy.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Dla mnie to przysmak:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany! Zupełnie zapomniałam o tej przekąsce. Teraz i ja mam na nią "smaka", więc na pewno kupię jutro odpowiednie składniki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tego mi brakowało w U.K.
    Wczoraj na kolację i dzisiaj na śniadanie jedliśmy serek z rzodkiewką.
    Na dłuższą metę angielskie śniadania są nie do przyjęcia.
    Dla nas zbyt tuczące. Całkowity brak nabiału. Myślę o serku.
    Jajka są. Smażone, siadane (sadzone)...
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serek jest super, ale szczerze mówiąc lubię English breakfast. No może poza jednym.... pomidorami z grilla, których nie cierpię. A przynajmniej nie takie. Ale fasolka, bekon, tosty.... mniam! ja jestem misiowaty więc lubię takie frykasy :) Chociaż oczywiście nie na co dzień. Pozdrowienia i serdeczności :)

      Usuń