środa, 21 sierpnia 2013

Dżem z borówki amerykańskiej

Mało kto wie, ale Polska jest jednym z czołowych producentów borówki amerykańskiej na świecie! Ten pyszny owoc ma nie tylko wspaniały smak, dostarcza do naszego organizmu wiele cennych witamin i minerałów. Bardzo lubię"kulki" jak syn mojej sąsiadki zwykł nazywać borówki gdy był mały. Tym razem postanowiłem zrobić z nich dżem. I chociaż wiele osób pukało się w głowę to ja jednak jako uparte stworzenie nie popuściłem i zrobiłem po swojemu. I Wam też radzę! Bo dżem jest pyszny! Smakuje trochę jak jagodowy, ale wg mnie ma bardziej intensywny smak. Oto przepis!

Składniki:

- 1 kg borówek,
- 1 opakowanie proszku żelującego do dżemów,
- 300 g cukru,
- 1 cytryna.

Borówki myjemy, przesypujemy do garnka i mieszamy z proszkiem żelującym.


Następnie doprowadzamy owoce do wrzenia cały czas mieszając, żeby się nie przypaliły.


Kiedy owoce się zagotują dosypujemy cukier.


Teraz na wolnym ogniu ponownie doprowadzamy owoce do wrzenia cały czas je mieszając.Jednocześnie wyciskamy do naszego dżemu sok z jednej cytryny. Uwaga na pestki! Ich nie wrzucamy.


Kiedy dżem zacznie się drugi raz gotować wyłączamy gaz. Całość mieszamy do czasu, aż zniknie piana.


Kiedy dżem jest jeszcze gorący nakładamy go do słoików. Nie musimy ich pasteryzować. Wystarczy jeśli na kilkanaście minut postawimy je do góry nogami, a w zasadzie do góry denkiem.

Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Przetwory z borówki to prawdziwe pyszności:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam kilka słoiczków z borówki amerykańskiej.
    Masz rację. Dżem jest przepyszny.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pychotka :) No i miód na... bułeczkę świeżą :) Pozdrowienia :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. i zapewne tak smakuje ;)

      Usuń
    2. Witaj. Dżem jest pyszny. Wiele osób puka się w czoło słysząc o dżemie z borówki, ale naprawdę warto go zrobić. Pozdrowienia!

      Usuń
  4. Witam:) Dżem z borówki amerykańskiej robię już od kilkunastu lat. Robię również pierogi z borówki zamiast jagód. Nie mówiąc już o ciastach.Dżem robię trochę inaczej na 1kg borówki daje 1kg cukru.Nie dodaję cukru żelujacego.Jest bardzo dobry i bez chemii.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! W tym roku zrobiłem kilka słoików bez chemii (żelfixu itp). No i wyszedł super :) Teraz już tak będę robił wszystkie dżemy! Pozdrowienia!

      Usuń